Piagam Pelanggan
terus komited memberikan perkhidmatan terbaik
Kami berjanji dan komited untuk menyediakan perkhidmatan yang cekap, profesional, beretika dan mesra kepada pelanggan kami
Sejarah penubuhan Jabatan Bendahari UPSI bermula seawal penubuhan UPSI pada bulan Julai tahun 1997. En. Yusof bin Semahil, Timbalan Bendahari Universiti Putra Malaysia, Cawangan Terengganu telah dipinjamkan ke UPSI untuk menubuhkan Jabatan Bendahari UPSI.
Menjadi peneraju pengurusan kewangan Universiti yang bitara serta memberi perkhidmatan kewangan dan perakaunan terunggul dalam merealisasikan visi dan misi Universiti.
Menyediakan sumber kewangan bagi aktiviti-aktiviti Universiti serta menentukan sumber tersebut diperolehi, dibelanja dan diperakaunkan dengan efisyen sepertimana yang diperuntukkan oleh Akta, dasar dan peraturan kewangan Universiti.
Jabatan Bendahari beriltizam untuk menjadi sebuah jabatan yang bitara dan cemerlang dalam pentadbiran dan pengurusan kewangan Universiti secara berterusan dan berkualiti untuk memenuhi keperluan ’Stakehoder’ dan kepuasan pelanggan.
PENGURUSAN BAJET
Mengurus dengan efisien segala urusan permohonan dan pengagihan bajet mengikut tempoh yang ditetapkan iaitu menghantar format permohonan bajet (ABM dan ABP) kepada Kementerian Pengajian Tinggi sebelum/pada 31 Mac setiap tahun dan mengagihkan bajet yang telah diluluskan Kerajaan oleh Jawatankuasa Bajet UPSI kepada setiap PTj sebelum/pada 31 Disember setiap tahun.
PEROLEHAN
Memastikan pengurusan proses perolehan diuruskan mengikut prosedur yang ditetapkan oleh Kerajaan serta mematuhi tempoh yang ditetapkan seperti berikut:-
PEMBAYARAN
KEPUASAN PELANGGAN
85% pelanggan yang mendapatkan perkhidmatan di Jabatan Bendahari berpuas hati dengan perkhidmatan yang disediakan.
LATIHAN
100% kakitangan Jabatan Bendahari perlu memenuhi 12 jam kredit mata CPD kompetensi khusus.
Kami berjanji dan komited untuk menyediakan perkhidmatan yang cekap, profesional, beretika dan mesra kepada pelanggan kami